GOOGLE SHOPPING MÁR MAGYARORSZÁGON IS!
2019. június 6-tól már Magyarországon is elérhető a Shopping-hirdetés, a Google új, termékalapú hirdetési formája. Számos változás várható a hirdetési piacon, de egy biztos: a vásárlók mindenképpen jól járnak. Hogy miért? Ez derül ki lenti cikkünkből.
Az új keresőhirdetési megoldás abban tér a hagyományos szöveges Google hirdetéstől, hogy a legjobb ajánlatokat mutatja a keresett termékre a kereső legfelső sorában, képpel, árral és a boltok nevével. Amennyiben több bolt is kínálja ugyanazt a terméket, nagy valószínűséggel annak a hirdetése fog megjelenni, amelyiknek jobb az ára.
Mivel az árak összehasonlíthatóvá válnak, az átláthatóság, a többféle ár ismerete élénkíti a versenyt. Ez jó a piacnak és jó a vásárlónak. A vevők minden eddiginél könnyebben és gyorsabban hozhatják meg döntésüket az adott vásárlásról.
Az eddigi (nemzetközi) tapasztalatok azt mutatják, hogy Shopping kampányok hatékonysága átlagosan 30 százalékkal jobb, mint a keresőhirdetéseké, azaz ennyivel jobban konvertálnak a „hagyományos” Google hirdetéshez képest. Másrészt a Google Ads-ből érkező forgalom akár 70%-a is származhat a Shopping hirdetésekből. (Forrás: Growww Digital)
Mivel a Shopping-hirdetésekben könnyebben összehasonlíthatók az ajánlatok, minél erősebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel választják hasonló ajánlat esetén. Tehát felértékelődik a márka, a brand értéke, ennek építése, az image tudatos alakítása és ezen keresztül maga a teljes marketingstratégia, amit az adott cég megfogalmaz magának hosszú távra.
Valljuk be, maga a hirdetés formátuma is már borítékolja a sikert: hiszen nem választunk mi magunk is inkább egy olyan terméket, aminek az árát, de főként a képét, fotóját is láthatjuk és nemcsak egy szöveges leírást! Fontos tudni, hogy a Shopping termékhirdetések a Google találati listájának felső pozíciójában jelennek meg, a szöveges, azaz keresőhirdetések csak ezek után, az organikus találatok – mint tudjuk – pedig még ez alatt. Mobilon, ahol szinte csak az oldal felső harmadát látjuk első blikkre, ez a dominancia még jelentősebb. Aki ott van, az visz mindent!
Kiknek lehet jó ez a hirdetési forma?
- e-kereskedőknek
- olyan kereskedőknek, akiknek az online értékesítés eddig is meghatározó értékesítési csatorna volt
- min. 500.000 Ft/hó Google Ads hirdetési kerettel dolgozó cégeknek
- nagy piaci részesedéssel, erős branddel rendelkező cégeknek
- kisvállalkozóknak, de csak akkor, ha megtalálják maguknak azt a réspiacot, ahol még kicsi a verseny
A versenyt az a tény is fokozhatja, hogy számos környező országban, így pl. Lengyelországban vagy Csehországban már évek óta működő hirdetési forma a Google Shopping, így széleskörű tapasztalataiknak köszönhetően valószínű rutinosabban fognak belépni a számukra új magyar piacra és ott elindítani Google Shopping hirdetéseiket, mint azok a magyar vállalkozások, akik ezen a téren még csak most kezdik majd a szárnyaikat bontogatni.
Érdemes tehát minél előbb lépni. DE! Van előtte néhány dolog, amit azért érdemes újragondolni, újratervezni:
- Újragondolt online marketingstratégia
- Termékkatalógus felülvizsgálata, rendbetétele, „szortiment-tisztítás”
- Versenytárs-figyelés eszközeinek, módszereink újragondolása
- Árfigyelés rendszerének felülvizsgálata
- Google Analytics bevezetése és haladó szintű napi (!) használata
Hogyan lesz sikeres a Google Shopping kampányom? – ezek után adódik a kérdés. Mielőtt bárki belevágna, a lenti checklist-tel abban próbálunk segíteni, mik azok az alapvetően fontos dolgok, amiknek a megléte nélkül nem is érdemes egy ilyen hirdetési típus elindításában gondolkodni.
Amit elöljáróban a Google Shopping kampánykészítéséről, tervezéséről tudni kell:
– Google Shopping hirdetések esetében nincs lehetőség kulcsszavak meghatározására. Azt, hogy milyen keresésekre jelenik meg a hirdetés, a Merchant Center-be feltöltött feed tartalmától és a Google Ads fiókban meghatározott kampánystruktúrától és beálltásoktól (negatív kulcsszavak, kampány prioritások) függ
– a https használata kötelező, ezért ha a weboldalad nem rendelkezik ezzel, ne is akarja ilyen hirdetést indítani
– jó minőségű, 800 x 800 pixeles képekre lesz szükséged
– a termékeknek EAN kóddal kell rendelkezniük
– Merchant Centert kell létrehoznod és összekapcsolnod az Ads fiókoddal
A listát még lehet bővíteni, illetve számos finomítás, beállítási trükk létezik, amelyeket érdemes megismerni és megtanulni.
Amennyiben érdekel ez az új, még kiaknázatlan hirdetési terület, a Profi Online Tanfolyam szeptemberben induló új tanfolyamain lehetőség lesz ezeket a fogásokat megismerni és elsajátítani.
Írta: Budainé Szabó Júlia / LAVENDER Design
2019. július 11.