GOOGLE SHOPPING MÁR MAGYARORSZÁGON IS!

Google Shopping

2019. június 6-tól már Magyarországon is elérhető a Shopping-hirdetés, a Google új, termékalapú hirdetési formája. Számos változás várható a hirdetési piacon, de egy biztos: a vásárlók mindenképpen jól járnak. Hogy miért? Ez derül ki lenti cikkünkből.

Az új keresőhirdetési megoldás abban tér a hagyományos szöveges Google hirdetéstől, hogy a legjobb ajánlatokat mutatja a keresett termékre a kereső legfelső sorában, képpel, árral és a boltok nevével. Amennyiben több bolt is kínálja ugyanazt a terméket, nagy valószínűséggel annak a hirdetése fog megjelenni, amelyiknek jobb az ára.

Mivel az árak összehasonlíthatóvá válnak, az átláthatóság, a többféle ár ismerete élénkíti a versenyt. Ez jó a piacnak és jó a vásárlónak. A vevők minden eddiginél könnyebben és gyorsabban hozhatják meg döntésüket az adott vásárlásról.

Az eddigi (nemzetközi) tapasztalatok azt mutatják, hogy Shopping kampányok hatékonysága átlagosan 30 százalékkal jobb, mint a keresőhirdetéseké, azaz ennyivel jobban konvertálnak a „hagyományos” Google hirdetéshez képest. Másrészt a Google Ads-ből érkező forgalom akár 70%-a is származhat a Shopping hirdetésekből. (Forrás: Growww Digital)

Mivel a Shopping-hirdetésekben könnyebben összehasonlíthatók az ajánlatok, minél erősebb egy márka, annál nagyobb valószínűséggel választják hasonló ajánlat esetén. Tehát felértékelődik a márka, a brand értéke, ennek építése, az image tudatos alakítása és ezen keresztül maga a teljes marketingstratégia, amit az adott cég megfogalmaz magának hosszú távra.

Valljuk be, maga a hirdetés formátuma is már borítékolja a sikert: hiszen nem választunk mi magunk is inkább egy olyan terméket, aminek az árát, de főként a képét, fotóját is láthatjuk és nemcsak egy szöveges leírást! Fontos tudni, hogy a Shopping termékhirdetések a Google találati listájának felső pozíciójában jelennek meg, a szöveges, azaz keresőhirdetések csak ezek után, az organikus találatok – mint tudjuk – pedig még ez alatt. Mobilon, ahol szinte csak az oldal felső harmadát látjuk első blikkre, ez a dominancia még jelentősebb. Aki ott van, az visz mindent!

Kiknek lehet jó ez a hirdetési forma?

  • e-kereskedőknek
  • olyan kereskedőknek, akiknek az online értékesítés eddig is meghatározó értékesítési csatorna volt
  • min. 500.000 Ft/hó Google Ads hirdetési kerettel dolgozó cégeknek
  • nagy piaci részesedéssel, erős branddel rendelkező cégeknek
  • kisvállalkozóknak, de csak akkor, ha megtalálják maguknak azt a réspiacot, ahol még kicsi a verseny

A versenyt az a tény  is fokozhatja, hogy számos környező országban, így pl. Lengyelországban vagy Csehországban már évek óta működő hirdetési forma a Google Shopping, így széleskörű tapasztalataiknak köszönhetően valószínű rutinosabban fognak belépni a számukra új magyar piacra és ott elindítani Google Shopping hirdetéseiket, mint azok a magyar vállalkozások, akik ezen a téren még csak most kezdik majd a szárnyaikat bontogatni.

Érdemes tehát minél előbb lépni. DE! Van előtte néhány dolog, amit azért érdemes újragondolni, újratervezni:

  1. Újragondolt online marketingstratégia
  2. Termékkatalógus felülvizsgálata, rendbetétele, „szortiment-tisztítás”
  3. Versenytárs-figyelés eszközeinek, módszereink újragondolása
  4. Árfigyelés rendszerének felülvizsgálata
  5. Google Analytics bevezetése és haladó szintű napi (!) használata

Hogyan lesz sikeres a Google Shopping kampányom? – ezek után adódik a kérdés. Mielőtt bárki belevágna, a lenti checklist-tel abban próbálunk segíteni, mik azok az alapvetően fontos dolgok, amiknek a megléte nélkül nem is érdemes egy ilyen hirdetési típus elindításában gondolkodni.

Amit elöljáróban a Google Shopping kampánykészítéséről, tervezéséről tudni kell:

– Google Shopping hirdetések esetében nincs lehetőség kulcsszavak meghatározására. Azt, hogy milyen keresésekre jelenik meg a hirdetés, a Merchant Center-be feltöltött feed tartalmától és a Google Ads fiókban meghatározott kampánystruktúrától és beálltásoktól (negatív kulcsszavak, kampány prioritások) függ

– a https használata kötelező, ezért ha a weboldalad nem rendelkezik ezzel, ne is akarja ilyen hirdetést indítani

– jó minőségű, 800 x 800 pixeles képekre lesz szükséged

– a termékeknek EAN kóddal kell rendelkezniük

–  Merchant Centert kell létrehoznod és összekapcsolnod az Ads fiókoddal

A listát még lehet bővíteni, illetve számos finomítás, beállítási trükk létezik, amelyeket érdemes megismerni és megtanulni.

Amennyiben érdekel ez az új, még kiaknázatlan hirdetési terület, a Profi Online Tanfolyam szeptemberben induló új tanfolyamain lehetőség lesz ezeket a fogásokat megismerni és elsajátítani.

Írta: Budainé Szabó Júlia / LAVENDER Design

2019. július 11.

PONT – PROFI ONLINE TANFOLYAM

Ez Győr első online marketing témában szervezett  képzése, amely a teljes online eszközpalettát komplex módon mutatja be. Nem egy előadás, hanem egy workshop-sorozat, amelynek minden egyes óráján gyakorlati képzés keretében sajátítják el és tanulják meg a részvevők az online marketinget A-tól Z-ig.

KÉRDÉSED VAN?

Hívj vagy küldj üzenetet!

Telefon: +36 30 533 6031

E-mail: info@profi-online-tanfolyam.hu

Kövess minket Facebookon is!

ÍGY TALÁLOD MEG A HELYSZÍNT!

NÁDOR IRODAKÖZPONT KFT.

H-9024 Győr, Kálvária u. 1-3.

GPS-koordináták:
Latitude : 47.680515 | Longitude : 17.632702

 

Profi Online Tanfolyam – Pont itt, pont Neked!

Copyright ©2023 ONLINE-MARKETING TANFOLYAM - GYŐR. School Zone | Developed By Rara Theme. Powered by WordPress.